DAG 109: HEM TILL FJOLLTRÄSK

Sträcka: Fäberget, Höga kusten - Stockholm
Distans: 530 km
Väder: Molnigt och regn.

Uppe på Fäberget var blåbärssäsongen långt ifrån över så Jonathan hann plocka en halvliter blåbär medan jag packade ihop vårt läger. Sen blev det blåbär med gröt till frukost. Sjukt gott!

Vi tog oss sedan ner till bilen, stretchade lite och körde därefter mot Sundsvall. Här åt vi lunch på en indisk restaurang och delade på en mjukglass till efterrätt. Sen blev det en långsam stadspromenad innan vi körde vidare mot Stockholm.

Hemma i Stockholm öste regnet ner. Så det blev snabba ryck in med alla lådor och saker. Känns så konstigt nu när vi återigen har våra depålådor hemma. Det känns så fel, och besvikelsen över att inte kunna fullfölja vandringen gör sig påmind igen. Jag tror att vi båda känner oss lite deppiga just nu.

Dagens bästa: Alla blåbär till frukost.

/Sara

1 Leif Strandberg:

skriven

Hej. Jag läste om er detaljrika planering, jag följde HBB-paddlingen och det snopna slutet på vandringen där uppe i norr. Tråkigt. Jag är imponerad över ert raka sätt att ge ord åt er besvikelse - särskilt i detta senaste inlägg. Mitt lilla råd i all välmening: Byt rubrik på året 2016-2017. Gå tillbaka till jobbet - och gör ert stora äventyr ett annat år. Gör småäventyr 2016-2017.

Svar: Vi har redan från start varit fullt medvetna om att våra planerade äventyr kanske inte skulle lyckas. Men som vi ser det handlar inte vårt lediga år om fysiska prestationer utan om att utvecklas som människor och lära oss något nytt om oss själva och vandranda. Att avbryta vårt lediga år och gå tillbaka till jobbet bara för att vandringen inte gick enligt plan är således inte ett alternativ för oss. Och vem har bestämt att det inte går att ta ett till ledigt år i framtiden? ☺
idetfria.blogg.se

2 Kajsa Askesjö:

skriven

Ni har ju varit så duktiga och gjort det bästa av situationen. Vad bra att ni bröt så ni inte tog slut på er alldeles. Jag tycker ni har kommit på en jättebra idé med Burma. Må så gott. Mamma, Kajsa

Svar: Tack! Vi hoppas att Bali ska bli grymt 👍
idetfria.blogg.se

Kommentera här: